TERMÉKEK
BEJELENTKEZÉS  


Shimano Deore XT FD-M8020 MTB első váltó Side-Swing

Shimano Deore XT FD-M8020 MTB első váltó Side-Swing
Gyártó: Shimano
Ár: 16 990 Ft
-18 %
Akciós ár: 13 990 Ft
Kosárba
Facebook Twitter E-mail
  • Deore XT FD-M8020 Mountain bike rövidítése, a modern terepkerékpározást, -kerékpárt jelöli. Jellemzője a széles áttételskála és a ballonos, bütykös köpeny, erős váz és a hatékony fékrendszer. Az 1970-es évek végén néhány amerikai hippi a kaliforniai Tamalpais hegyen kezdett el lefele száguldozni "paraszbicikliből" átalakított gépekkel. Egyre hatékonyabb kerékpárt fejlesztettek ki, vázakat forrasztgattak, majd piacra is dobták a sikeresebb darabokat. Ők lepődtek meg legjobban, hogy mekkora kereslet volt az első terepkerékpárokora, azaz mountain bike-okra. A fejlesztők, Tom Ritchey, Gary Fisher, Joe Breeze, külön-külön céget alapítottak, és közülül többen még ma is a kerékpárpiac meghatározó szereplői. Az MTB-n alkalmazott technikai megoldások sokat fejlődtek az eltelt 25 év alatt, a kerékpártípusból világszerte fél milliárdnál (!) is többet adtak el. Az MTB világa folyamatosan alakul: újabb és újabb irányzatok születnek. A terepkerékpározás talán a civilizációs ártalmak ellensúlyozása miatt oly sikeres: közelebb hozza az embereket a természethez, távolabb a forgalmas utaktól, a sűrűn lakott településektől. ">MTB A láncot az első lánckerekek között mozgató paralelogrammás mechanika, mely két láncterelő lap segítségével helyezi fel, illetve le a láncot. A láncváltás eleinte a hátsó agyon lévő lánckerekekre korlátozódott, majd megjelent az ún. "szorzóváltó", amely az áttételtartományt két vagy három első lánckerék bővítette ki. Az első váltás a nagy fogszámkülönbség és a görgők hiánya miatt kissé lassabb és nehézkesebb, mint hátul, de ezt speciális fogprofilokkal, felszedő rámpákkal mára már elfogadhatóvá tették (pl. Hyperglide). A Shimano a 90-es évek elején kirukkolt az első váltás pozícionálásával (Dual SIS), így itt sem kell már a láncterelő pontos helyét keresgélni. Az MTB-k esetében a három első lánckerék a szabvány, míg országúti versenyzésre kettőt, túrázáshoz inkább hármat használnak. A különböző váltórendszerekhez eltérő első átdobótípusokat fejlesztettek ki, ráadásul létezik bilincses (több méretben, alsó és felső elhelyezésű) és konzolos is. Talán ennél az alkatrésznél a legnagyobb az eltérő szabványokból adódó hibalehetőség. ">első váltó
  • alsó bilincses
  • Side Swing: A váltáshoz szükséges erőt kb. a felére csökkenti ez a megoldás, e mellett az elölről jövő kábelezés miatt a Olyan acélsodrony, melyet fékek és váltók üzemeltetéséhez használnak. A fékekhez egy kicsit nagyobb átmérőjű típust alkalmaznak, mivel ott nagyobb a húzóerő, és egy esetleges szakadás igen veszélyes helyzetbe hozhatja a kerékpárost. A bowdenvezetésre bowdenházat használnak, illetve a váz egyes pontjain felforrasztott (vagy szegecselt) megszakító szemek segítségével rögzítik a bowdenezést. Ez egyben lehetővé teszi, hogy bowdenház nélkül fussanak a bowdenek a vázcsövek mentén, így jelentős súlyt lehet megtakarítani, továbbá a súrlódási tényező is csökken. ">bowden kevésbé koszolódik.
  • 2x11 sebességes rendszerekhez
  • 34,9 mm-es bilinccsel
  • Mountain bike rövidítése, a modern terepkerékpározást, -kerékpárt jelöli. Jellemzője a széles áttételskála és a ballonos, bütykös köpeny, erős váz és a hatékony fékrendszer. Az 1970-es évek végén néhány amerikai hippi a kaliforniai Tamalpais hegyen kezdett el lefele száguldozni "paraszbicikliből" átalakított gépekkel. Egyre hatékonyabb kerékpárt fejlesztettek ki, vázakat forrasztgattak, majd piacra is dobták a sikeresebb darabokat. Ők lepődtek meg legjobban, hogy mekkora kereslet volt az első terepkerékpárokora, azaz mountain bike-okra. A fejlesztők, Tom Ritchey, Gary Fisher, Joe Breeze, külön-külön céget alapítottak, és közülül többen még ma is a kerékpárpiac meghatározó szereplői. Az MTB-n alkalmazott technikai megoldások sokat fejlődtek az eltelt 25 év alatt, a kerékpártípusból világszerte fél milliárdnál (!) is többet adtak el. Az MTB világa folyamatosan alakul: újabb és újabb irányzatok születnek. A terepkerékpározás talán a civilizációs ártalmak ellensúlyozása miatt oly sikeres: közelebb hozza az embereket a természethez, távolabb a forgalmas utaktól, a sűrűn lakott településektől. ">MTB verzió: 66-69 fokos láncvillaszöghöz
  • Maximális A hajtóművön vagy a hátsó agyon található fogakkal rendelkező acél vagy alumínium, újabban pedig titán tárcsa. Láncváltós, többfokozatú kerékpárokon hátul 7-12, elől 1-3 db található. Egysebességes, agyváltós kerékpárokon elől-hátul 1-1 van belőle. Váltórendszerhez tervezett lánckeréksorok esetében ma már általában váltáskönnyítő rámpákat és speciális fogkiképzést találunk, mely meggyorsítja a lánc egyik lánckerékről másikra történő "átfutását". Hasonlóképpen az első lánckerekek is rendelkeznek ilyen rámpákkal, illetve szegecsekkel. A lánckerekek mérete határozza meg az áttételt. Az MTB kerékpárokon széles áttételskálát találunk, ami általában hátul 11-34 fogkiosztású sort, elől 44-22 fogas lánckereket jelent. Országúti kerékpárok esetében a skála szűkebb, és az egyes fokozatok közti áttételugrások kisebbek. ">lánckerék fogszám: 34-38 fog
  • A lánc középvonalának távolsága a váz középvonalától számítva. A nyeregvázcső középpontjától mérik a két lánckerekes hajtóművek két lánckereke közti felezőpontjáig, míg három lánckerék esetén a középső lánckerék síkjáig. Értéke 42-50 mm-ig terjed. Ideális esetben a hátsó lánckeréksor két szélső lánckereke közti távolság felezővonala is ugyanilyen távolságra van a váz középvonalától, így a legtöbb áttétel esetén a lánc egyenesen fut, nem törik meg, nem áll "keresztben". A láncvonal ugyancsak meghatározza, hogy a két hajtókar milyen távolságban lesz egymástól. Ha ez az érték nagy, sokan úgy érzik, hogy kényelmetlenül (terpeszben) hajtanak. Ez az eset általában 3 lánckerekes meghajtások és főleg MTB kerékpárok esetében állhat fent. ">Láncvonal: 48,8 mm
  • Tömeg: 128 g

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat használunk. Továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. Szabályzatunkat itt tekintheti meg. További információk Elfogadom